Vi spiste morgenmad sammen med 50 kinesere, men selv om tjeneren piskede rundt havde hun alligevel tid til at spørge om alt var ok og komme med frisk brød.
Motorvejsruten syd om Utrecht krævede både chauffør og navigatør, men vi kom da igennem og drejede fra i Gouda, så vi kunne handle i en Coop. Her var både frokostsalat og Fanta cassis (solbærsmag). Da vi havde tid nok forbød vi gps'en at køre på motorveje, så vi fik en fin tur gennem det flade landskab med de mange kanaler. En sekssporet rundkørsel blev det også til. Efterhånden som vi nærmede os Hook-van-Holland begyndte der at stå "Engeland" på skiltene. Vi var ved færgen to timer før afgang, men snart var indtjekningen i gang. Vi fik et stort gult handicapskilt til forruden og kørte om bord med katastrofeblink, så vi kunne blive dirigeret hen til en plads, hvor Astrids rollator kunne komme ud af bilen. I vanlig færgestil skulle vi så kante os hen til elevatoren og op på 9. sal.
Stena Hollandica er en af verdens største færger i fast rute; der er plads til 1200 passagerer og 230 biler. Det er flot
indrettet med flere restauranter, barer, cafeer, spillebuler, tv-lounge, biograf og soldæk. Det var en rolig tur. Efter fire timers sejlads begyndte vi så småt at kunne se land, og lidt over 8 P.M. kom vi fra færgen og gennem det slidte toldområde.
Så gik det stille og roligt med venstrekørsel de 30 km til det rustikke Riverside Hotel i Colchester, mest på landevej. De mange rundkørsler fik vi også klaret, men man skal godt nok se sig for; der er nogle kedelige blinde vinkler.
obs.: Billederne bladrer selv, men hvis du klikker på et billede, kan du se serien i dit eget tempo.
© OpenStreetMap Contributors & Sonny B. Andersen, 2016